عظمت بندگی
الله لا اله الا هوالحی القیوم
دینی ، داستان ء عکس دینی ء شعر و...
یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, :: 21:56 ::  نويسنده : الهام انصاری

  اول هدف مهدى (ع ) موعود نمازاست

نمی دانم درباره ی نماز چه می توان نوشت. عظمت نماز آنقدر زیاد است که در کلام من نمی گنجد. عظمت و شکوه نماز در بندگی آن است.نماز بهترین گفتگوست.بهترین گفتگو بابهترین فرد،فرد نه بهترین خالق.نماز گفتگویی ست که انسان را به خالقش نزدیک می کند.عظمت نماز در خاکساری بنده مقابل پروردگارش است.بندگی بله خاکساری.این کلمه نیز پر مفهوم است ،ارتباط متقابل مخلوق با خالق.وقتی خدا انسان را آفرید و او را به زمین فرستاد نخواست ارتباطش با بنده اش از بین برود.آنگاه اصول نماز را توسط خاتم پیامبرانش به میان مردم فرستاد.کسانیکه آفریدگارشان را از یاد بردند و به عظمت نماز پی نبردند وبا پروردگارشان گفتگو نکردند چه قدر به خود بد کردند.نماز مفهوم عمیقی دارد.نماز یعنی پرواز یعنی اوج گرفتن به سوی خدا.خداوند فرموده نزدیکترین حالت انسان به خدا سجده است،یعنی وقتی که ما پایین ترین نقطه در نماز هستیم ولی نقطه ای که انسان بیشترین تماس را با خاک مقابل پروردگارش دارد. انسان هرچه در مقابل خدا خاشع تر و خاضع تر باشد بهتر می تواند از نماز بهره برده و به اوج برسد.خدا نماز را برای انسان ها قرار داد تا از پس مشکلات زندگی شان بر آیند،تا بتوانند این مشکلات را تحمل کرده و دقایقی آرامش خاطر داشته باشند.تا با آفریدگارشان رابطه برقرار کنند و در موانع زندگی با او مشورت کنند.عظمت نماز در ذهنی که خدا به ما داده است نمی گنجد.نماز فقط شکر و سپاس آفریدگار نیست.نماز برای خود نمازگزار مفید است.نماز ارزش نمازگزار را زیاد می کند.نماز عدالت،نیکی و تواضع را در وجود انسان پرورش می دهد.درک نماز به اندیشه ی والا نیازمند است وهمه ی انسان ها بلند فکرند.این خود ماییم که انتخاب می کنیم بلند فکر بمانیم یا نه.کسانیکه غرق لذت های دنیا شده اند راه کوته فکری را در پیش می گیرند و هیچگاه به عظمت نماز پی نخواهند برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خداوندا به من بیاموز: دوست بدارم کسانی را، که دوستم ندارند عشق بورزم به کسانی، که عاشقم نیستند محبت کنم به کسانی، که محبتی در حقم نکردند بگریم با کسانی، که هرگز غمم را نخوردند و بخندم با کسانی، که هرگز شادیهایشان را با من قسمت نکردند. ......................................... تبادل اطلاعات و تجربيات يكي از اهداف بزرگ زندگي در قرن بيست و يكم است.هدف ازايجاداين وبلاگ ارائه ي تجربيات ديني و فرهنگي در زمينه هاي مختلف و تبادل نظر با هم سن و سالان خوددرسراسر ايران سرفراز مي باشد.باشد كه با همت وتلاشي مضاعف در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی يكي از آينده سازان ميهن عزيزمان باشيم. الهام انصاری ansarielham76@gmail.com
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الله لا اله  الا هوالحی
القیوم و آدرس samawat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خودرا در زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شمالینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 710
بازدید کل : 163351
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1